Avalon marketing - logo

Canva aneb staňte se grafikem snadno a rychle I

5. 2. 2021
Avatar - Vít Kroutl
3-6 min
Vít Kroutl

V tomto článku se podíváme na grafický nástroj Canva. Mezi výhody této platformy patří zejména jednoduchost, přehlednost a variabilita. Díky snadnému ovládání a velkému množství přednastavených šablon či uložených obrázků lze s Canvou pracovat, aniž byste do ní museli vkládat externí soubory, i to je však samozřejmě možné. Přečtěte si o základních funkcích Canvy anebo se podívejte na další informace v pokračování tohoto článku.

Co je to Canva?

Canva je webová grafická platforma, která umožňuje komukoli vytvářet krásné prezentace, grafiku na sociální sítě, grafy, a dokonce se naučila i elementární úpravu videa. Nově si také Canva potykala s jednoduchými animacemi, kdy jedním kliknutím rozpohybujete všechny elementy. Tento online software má jednoduché šablony návrhů tzv. drag-and-drop, které usnadňují vaši tvorbu, ale také do jisté míry omezují. Je také uživatelsky přívětivá a intuitivní, lze ji použít k vytváření tiskových podkladů i online grafiky, kterou se nyní Canva naučila exportovat i ve vektorech a neustále své služby vylepšuje a dále rozvíjí.

Fotka článku - Hlavní stránka Canvy
Hlavní stránky Canvy

Canva v číslech

Canvu využívá na celém světě přes 50 uživatelů za vteřinu, přes 3 tisíce za minutu a 130 milionů za měsíc. Za rok pak Canvu použije přes 1 miliardu uživatelů. Tato data jsou za rok 2019 a predikce Canvy na rok 2020 je, že by se měla přiblížit k 2 miliardám, a to už je pořádná porce, co říkáte?

Fotka článku - Canva v číslech
Pár čísel o Canvě

Co vše můžete v Canvě navrhnout

Na Canvě můžete navrhnout prakticky cokoli, po čem toužíte! Existuje více než 60 000 šablon a denně přibývají další. Můžete si také vytvářet své vlastní návrhy od prázdné stránky. Zde je jen několik z mnoha položek, které můžete na Canvě vytvořit:

  • Grafika sociálních sítí, jako jsou příspěvky na Facebooku, příspěvky na Instagramu, grafiku na Twitter, piny na Pinterest, titulní fotografie na Facebook, miniatury YouTube videa atd.
  • Dokumenty, jako jsou prezentace, dopisy, životopisy a další.
  • Blahopřání k narozeninám, fotografické koláže, fotoknihy.
  • Marketingové materiály, jako jsou loga, vizitky, plakáty, bannery, brožury, mediální sady atd.
  • Reklamy, jako jsou bannerové reklamy, reklamy na Facebooku.
  • Pracovní listy pro vzdělávání, plány lekcí, obsah, rozvrhy hodin atd. 
  • Pozvánky na akce, oznámení, svatební oznámení.
  • Nabídky
  • Informační bulletiny
  • Kalendáře
Fotka článku - Prostředí návrhu Canvy
Návrhové prostředí Canvy

Jaké funkce Canva nabízí

Začnu jednou z mých oblíbených funkcí, a to je Background Remover (odebírač pozadí), zde udělali vývojáři z Canvy obrovský kus práce a je zde vidět, jak dobře můžete využívat umělou inteligenci a ušetřit si tak čas. Níže uvedené obrázky ukazují, jak lze jedním kliknutím dobře odebrat pozadí. Jelikož nás v agentuře zajímalo, jak dobrý bude grafický výstup při převedení do pdf. a do CMYK barev pro tisk (export do tiskového .pdf Canva dovede i se spadávkami a ořezovými značkami, ale převod na barevné rozhraní CMYK již neumí), tak jsme zkusili navrhnout v tomto programu banner o rozměrech 2 x 1 m a výsledek nás mile překvapil a kvalitu ořezu lze srovnat s Adobe Photoshopem. Samozřejmě ne vždy se ořez povede dle vašich představ, na tento problém Canva také pamatuje a nabízí možnost dopravit výřez pomocí štětce, kde si zvolíte, či chcete danou část odebrat či přidat, a také, jestli máte zájem při vykreslování vidět původní obrázek.

Bohužel ale zde narážíme na jeden z limitů Canvy, kdy při složitějších tvarech či složitosti pozadí je prakticky nutnost použít Photoshop od Adobe či jeho alternativu od Affinity a jim podobné. Avšak pro základní úkon vyříznutí postavy či produktu tento nástroj funguje celkem spolehlivě a kvalita ořezu je vcelku vysoká (samozřejmě záleží na použitém obrázku nebo fotografii). Canva samozřejmě nabízí i další množství efektů obrázku jako je Duotone, Bad TV, Color Mix, Glitch a další.

Fonty a Canva

Služba Canva nabízí celou řadu fontů a velký bonus je i to, že nyní můžete využít hledání fontů, které dokáží pracovat s českou diakritikou. V tomto roce také Canva spustila použití efektů pro písma. Lze tedy jedním kliknutím udělat písmo s dutinou, podkreslení či stínování. Také lze použít Glitch efekt (zde je omezen výběr barvami) nebo možnost neonové varianty. Canva také umožňuje pro svoji značku či grafiku písmo dohrát, ale ne vždy jde zkombinovat s efekty, protože Canva tyto funkce pro externí písma obvykle nepodporuje. Co dalšího vám Canva může nabídnout se můžete dozvědět v tomto článku.

Fotka článku - Použití fontů v Canvě
Použití efektů v textech a písmech

Pozn.: V Canvě nejdou používat gradienty jako barva písma.

Přečtěte si 
další články

Inspirujte se a učte se od našich expertů. Čtěte náš blog! Máte jedinečnou možnost dozvědět se něco nového a užitečného pro vaše podnikání.
Zpět na blog

Jsme Avalon Marketing

Avalon Marketing je agentura poskytující komplexní marketingové služby, které jsou dostupné opravdu každému, kdo chce otevřít nové možnosti pro svoje podnikání a také jej zviditelnit. Zároveň věříme, že osobní přístup a servis stojí na počátku každé úspěšné spolupráce, z toho důvodu chceme své klienty nejen propagovat, ale také blíže poznat.
Zaujali jsme vás a chcete zjistit, co všechno pro vás můžeme udělat? Potom nás neváhejte kontaktovat, jsme vám neustále k dispozici.

Kontakty

Potřebujete s něčím pomoci, máte zájem o naše služby nebo se chcete jen na něco zeptat?
Napište nám email
Zavolejte nám