Avalon marketing - logo

Jak na správné nastavení firemního YouTube kanálu

29. 1. 2021
Avatar - Radim Klimek
3-6 min
Radim Klimek

Na to, jak založit svůj YouTube kanál, jsme se již podívali v tomto článku. V tomto článku s vámi projdeme všechny potřebné náležitosti pro správné nastavení vašeho YouTube kanálu. Ukážeme vám, jak profil nastavit tak, aby byl pro návštěvníky co nejpřehlednější a pomohl vám vyniknout mezi konkurencí. Na konci vám také doporučíme další článek o tom, jak optimalizovat nastavení vašich videí.

Jak na avatara a profilovou grafiku? 

Jako první krok pro nastavení profilu vám doporučujeme si určit profilového avatara a také profilovou grafiku. Na domovské stránce zvolte možnost ‚‚přizpůsobit kanál’’. V této sekci, která se nazývá ‚‚YouTube studio’’ máte přístup k veškerým možnostem nastavení profilu.  Všimněte si kolonek ‚‚rozložení’’, ‚‚branding’’ a ‚‚základní informace’’. Pro nastavení avatara a grafiky vás teď bude nejvíce zajímat kolonka ‚‚branding’’. Zde vám YouTube nabízí tři možnosti. Můžete si zde nastavit profilový obrázek, obrázek banneru nebo zde máte možnost přidat vodoznak do vašich videí. 

Profilový obrázek i banner doporučujeme mít graficky sjednocený s vašimi webovými stránkami či profily na sociálních sítích. Snažte se používat stejné motivy a barevné kombinace. V divákovi to zvýší důvěryhodnost vůči vašemu „brandu“.

Fotka - Přizpůsobení YouTube kanálu
Přizpůsobení YouTube kanálu

Nezapomínejte také na doporučené nastavení rozměrů u obrázku a banneru. Pro obrázek je minimální rozlišení 98x98 pixelů a měl by být maximálně 4 MB velký. U banneru použijte rozlišení minimálně 2048x1152 a velikost maximálně 6 MB.

Fotka - Branding YouTube kanálu
Branding YouTube kanálu

Pravidla pro grafické vyobrazení profilových obrázků a bannerů spadají pod “pokyny pro YT komunitu”, kterou vám před nastavením doporučujeme přečíst. Vyhnete se tím tak penalizacím či uplným zablokováním vašeho profilu.

Základní informace jsou nutnost!

Kolonka ‚‚základní informace’’ je snad ta nejdůležitější, kterou ke správnému nastavení vašeho firemního kanálu potřebujete. Do této sekce se dostanete obdobně jako do sekce ‚‚branding’’. Na hlavní stránce vašeho kanálu zvolíte možnost ‚‚ přizpůsobit kanál” v pravém horním rohu. Tím se dostanete do YouTube studia. Zde následně zvolíte možnost ‚‚základní informace’’. Mezi základní informace patří název a popis kanálu, adresa URL kanálu, odkazy, a kontaktní údaje.

Dejte si práci s kvalitním popisem kanálu. Popis by měl vyzdvihovat nejdůležitější informace o vaší firmě a měli byste zde také divákovi stručně nastínit, o čem budou vaše videa a co můžou diváci očekávat. Dávejte si pozor, aby popis nebyl příliš dlouhý. Při vyhledání vašeho kanálu se divákům zobrazí pouze úryvek z celého popisu kanálu. Snažte se proto důležité informace a klíčová slova mít co nejvíce na začátku popisu.

URL kanálu vám YouTube při založení sám vygeneruje. Máte ji k dispozici hned pod popisem kanálu. YouTube vám také nabízí možnost získat vlastní URL kanálu. Doporučujeme této možnosti časem využít. Vlastní URL adresa vyvolává v divákovi důvěru k vaší značce. Získání vlastní URL adresy ale není tak jednoduché. YouTube má pár podmínek, které musíte nejprve splnit. Váš kanál musí dosáhnout hranice 100 odběratelů. Musí existovat více než 30 dní. A byste měli mít nahranou vlastní ikonu a grafiku kanálu.

Do sekce odkazy vložte co nejvíce relevantních odkazů spojené s vaším podnikáním. Například zde můžete vložit odkazy na vaše webové stránky či vaše profily na sociálních sítích. Zákazníkovi to velice pomůže se orientovat napříč všemi médii vaší firmy.  Vyhněte se vkládáním odkazů na vaše soukromé profily na sociálních sítích.

Při nastavování základních informací nesmíme opomenout kontaktní údaje. Nezapomeňte je vložit do vašeho profilu. Zákazníci pak po shlédnutí vašeho videa nebudou muset kontakt na vás hledat složitě přes webové stránky nebo různé rejstříky.

Fotka - Základní informace o YouTube kanálu
Základní informace o YouTube kanálu

Nastavte si rozložení vašeho kanálu!

Kolonku rozložení najdete opět pod ‚‚přizpůsobením kanálu’’. Najdete zde dvě hlavní možnost nastavení. Jsou to vyzdvihnutí videa a vybrané sekce. Tato nastavení slouží především, aby váš kanál byl více atraktivní pro nové diváky. YouTube vám umožňuje téměř bez omezí manipulovat s rozvržením kanálu a jednotlivých sekcí. Pojďme se ti tedy rozebrat.

Pod nastavením vyzdvihnutí videa se skrývají dvě možnosti. Můžete přidat upoutávku vašeho kanálu neboli tzv. „trailer“. Jedná se o krátké video, které se divákům zobrazuje v horní části vaší hlavní stránky. Trailer kanálu může sloužit jako prodloužená ruka krátkého popisu vašeho kanálu. Jako trailer většinou bývají videa, která nejvíce zobecňují obsah videí na kanálu a dají tak divákovi představu o tom, co můžou při sledování dalších videí očekávat.

Můžete zde také přidat tzv. ‚‚doporučené video’’. To je určeno pro diváky, kteří váš kanál již odebírají a opakovaně jej navštěvují.

V možnosti ‚‚vybrané sekce’’ si můžete svá videa třídit například podle délky či jejich obsahu. YouTube vám umožňuje vytvořit až 10 sekcí. Sekce vidí slouží především proto, aby usnadnily divákům orientaci mezi vašimi videi.

Fotka - Rozložení YouTube kanálu
Rozložení YouTube kanálu

Co již umíte a jak dál pokračovat?

Dnes jsme si vysvětlili a společně prošli základy nastavení vašeho profilu na platformě YouTube. Teď si již umíte nastavit avatara a profilovou grafiku. Máte správně nastavené základní informace a již víte,  jak můžete svůj kanál upravit tak, aby byl pro diváka a potenciálního zákazníka co nejatraktivnější a nejpřehlednější.Teď již zbývá natočit a nahrát první video a sledovat jeho úspěšnost. YouTube marketing je obsáhlé téma, které vám může přinést spoustu nových a stálých zákazníku, když jej správně nastavíte. Rozšiřte své znalosti o tomto tématu a podívejte se na náš další článek o optimalizaci videí na Youtube.

Přečtěte si 
další články

Inspirujte se a učte se od našich expertů. Čtěte náš blog! Máte jedinečnou možnost dozvědět se něco nového a užitečného pro vaše podnikání.
Zpět na blog

Jsme Avalon Marketing

Avalon Marketing je agentura poskytující komplexní marketingové služby, které jsou dostupné opravdu každému, kdo chce otevřít nové možnosti pro svoje podnikání a také jej zviditelnit. Zároveň věříme, že osobní přístup a servis stojí na počátku každé úspěšné spolupráce, z toho důvodu chceme své klienty nejen propagovat, ale také blíže poznat.
Zaujali jsme vás a chcete zjistit, co všechno pro vás můžeme udělat? Potom nás neváhejte kontaktovat, jsme vám neustále k dispozici.

Kontakty

Potřebujete s něčím pomoci, máte zájem o naše služby nebo se chcete jen na něco zeptat?
Napište nám email
Zavolejte nám